Növelni szeretné a vevőkörét?

Hogyan válassza ki és valósítsa meg lépésről lépésre a legtöbbet hozó piacbővítési ötletet.

Rengeteg üzleti magazinban lehet olvasni a történetét, hogyan építette fel tudatosan az 2012-ben egyetemről kirúgott Evan Spiegel a Snapchat-et, ami mára 18 milliárdot hoz évente.

Hogyan sikerült annak ellenére, hogy a piac tele van a Facebook, az Instagram, a Google, a Youtube és mások szolgáltatásaival?

Melyikünk ne tapasztalta volna meg cégvezetőként ezt az érzést: „egy csomó ötletem van arra, hogyan bővítsük tovább az üzletet. Nagyságrendekkel előrébb tartanánk, ha legalább egy részüket meg tudnánk valósítani“.

Melyikünk ne tépelődött volna azon, hogy érdemes-e megragadni egy lehetőséget és hogyan tudnánk „lehozni a földre“.

Egy ideje már jól megy a cégnek, de merre tovább? Több lehetőség is van arra, hogy nagyságrendileg fejlődjenek…de tenni nem igazán tudnak az ügy érdekében. Nincs lázas ötletelés, tervezgetés, kicsit fásultak, azt remélik, a bővülés “magától” meglesz, hiszen eddig is eljutottak.

Pedig a “spontán bővülés” már véget ért. Már itt vásárolnak az ismerősök, azok is, akiknek az elégedett vevők ajánlották a céget. Az üzletek nagy részét a már meglévő vevőkör adja, hébe-hóba jönnek csak újak.

Egyszerűen nem tud nagyobb fokozatba kapcsolni a cég. Megmarad egy igényes “vállalkozásnak”, ami viszont életképtelen a tulajdonos aktív munkája és kapcsolatrendszere nélkül.

Kipróbálták már, hogy többet költenek honlapra, marketingre, kapcsolatépítésre, de mégsem volt áttörés, nem jött be nagyságrendileg több üzlet. Régóta nem tapasztalták meg az átütő siker ízét.

Pedig az egész megoldható, hiszen a lehetőségek ott vannak, a vevők ott vannak, csak ki kell nyúlni értük. Ráadásul a megoldás nem bonyolult és nem igényel nagy befektetést.

Két dologra van szükség. Az egyik a piacbővítési stratégia. Ami egyértelművé teszi, hogy kikből verbuválják az új vevőket és mit tesznek, mit kínálnak és mint üzennek nekik azért, hogy nagy számban valóban vevőkké váljanak.

De a stratégia önmagában még kevés. Egy akcióprogramra is szükség van, amiben leírják kinek-kinek pontosan mit és mikorra kell megtennie a bővítés érdekében. Amiben összehangolják a feladatokat, és bármit tesznek az a többi akció sikerét is erősíti.

 

Képzelje elhogy szinte folyamatosan csörög a telefon, folyamatosan jönnek az emailek, az új érdeklődőktől. Olyanoktól, akikkel korábban semmilyen kapcsolatban nem volt. De ez nem csak egyszerű érdeklődés, az emberek vásárolni akarnak. A kollégák csodálkoznak, mert nem költenek többet a marketingre és az értékesítésre mint eddig. Mégis jóval többet adnak el. Képzelje el az érzést, amikor rádöbben, hogy az Ön cége meghatározóvá vált a piacon. Amikor a legnagyobbak között emlegetik.

 

Rengeteget foglalkoztam üzleti stratégiával: tanultam, tanítottam, még egyetemi tankönyvet is készítettem a témában. A téma azonban a nagy cégekre íródott, a könyvek az Ikea, az Apple a Toyota, és más befutott vállalatok példáit hozzák.

Így aztán, amikor a nulláról saját céget építettem, kezdetben nem sok hasznát vettem a stratégiai tudásomnak.

Egészen addig, amíg nem olvastam egy történetet a J Peterman Company-ról. Ez egy amerikai cég, ami az alapító John Peterman nevét viseli. Petermannak volt pár százezer forintnyi megtakarított pénze, amit kiegészített hitellel és belekezdett az üzletbe: egy cowboyos stílusú hosszúkabát forgalmazásába.

Két évvel később, a termékskála visszafogott bővítésével az árbevétel átszámítva meghaladta az egymilliárd forintot. Az alapítást követő harmadik évben az árbevételük már négymilliárd forint felett volt. Tíz éven belül pedig a cég elérte a tizenhatmilliárd forintos forgalmat. Aztán egyik évről a másikra elbukott, csődbe ment.

Peterman utólag a kimagasló siker okát abban látta, hogy szűk, erősen lehatárolt termékkörrel dolgoztak és pontosan tudták kinek hirdetik és kinek nem. Az alapító szerint azért mentek csődbe, mert egy idő után túl sok már mindennel foglalkoztak, túl sok mindenkinek akartak megfelelni, ami felemésztette a pénzüket és az erőforrásaikat.

A történeten gondolkodva egyszer csak ráleltem, mi a stratégia értelme a kisebb és közepes cégek számára: kiválasztani, milyen típusú vevők fogják naggyá tenni a céget, speciálisnak lenni abban, amire szükségük van, és ezt megüzenni nekik ott és úgy, hogy meghallják.

Kidolgoztam hát a módszert és a folyamatot, ami mindezt keresztülviszi.

Miért fogja felpörgetni az üzletét ha megvalósít egy piacbővítési stratégiát

  • Mert jobban tud választani a lehetőségek közül: látja, mi viszi a leginkább előre a céget és nem tesz energiát abba, amibe nem érdemes
  • Mert valami olyasmit fog kínálni az új vevőinek, amit ki AKARNAK próbálni, függetlenül attól, hogy kitől vásároltak eddig,
  • Mert a marketing üzenetei nem üres szlogenek lesznek, hanem hitelesek és meggyőzőek, így nagyságrendekkel több érdeklődőt hoznak
  • Mert a lehetséges vevők körében beszélni kezdenek a cégről, ezzel még több érdeklődőt vonzanak
  • Mert Önök szisztematikusan végigveszik kinek, mikor, mit kell tennie, hogy elérjék a bővítési célokat, ezért nap mint nap tesznek is értük.

A szakirodalom és az üzleti irodalom nem győzi hangsúlyozni a stratégia fontosságát. Csak néhány idézet

Pusztán csökkenteni az árakat vagy akciózni, az nem egy fenntartható üzleti stratégia” - Howard Schultz /Starbucks

Az egyik legfontosabb döntési típus azt elhatározni, hogy mivel nem fogsz foglalkozni, mit fogsz elhagyni azért, hogy helyet kapjanak a stratégiai beruházások“ - Anne Mulcahy / Xerox

Növekedés sosincs pusztán azért, mert adott rá az esély. A növekedés akkor van, ha a különböző erők együttműködnek .” - James Cach Penney /JCPenney

A kreatív marketing munkát stratégia nélkül művészetnek hívják. Stratégiával együtt viszont hirdetésnek” - Jef I. Richards / International Journal of Internet Marketing and Advertising

A nagyobb cégeknek égető szükségük van stratégiára, pedig tele vannak pénzzel, emberekkel és bármikor felvásárolhatnak egy piacot maguknak.

Akkor képzelheti mekkora szüksége van a növekedéshez egy kisebb vállalatnak ahol a pénz és az emberállomány és az idő is szűkén van.


Dolgozza ki velüln közösen a Piacbővítési stratégiát és akcióprogramot, amivel nagyságrendekkel fogja növelni a vevői számát


A munka a következő elemekből áll

  1. Közösen elemezzük a piacbővítési ötleteket és kiválasztjuk azt, amelyiket leginkább érdemes megvalósítani 
  2. Azonosítjuk a vevőkört, akire a bővülést építjük és pontosan meghatározzuk, mi kell ahhoz, hogy tömegesen érdeklődjenek
  3. Alakítunk vagy hozzáadunk a termékkörhöz olyan elemeket, “aminek nem tudnak ellenállni” a kiszemelt vevők
  4. Megfogalmazzuk az üzeneteket, amiket marketingben és értékesítésénél fognak használni 
  5. Összehangoljuk a marketing és az értékesítési tevékenységet, hogy az érdeklődőkből minél nagyobb arányban legyenek vevők
  6. Megtervezzük a marketing és az értékesítési kampányt
  7. Készítünk egy akciótervet, amiben benne lesz a feladatlista, a határidők, az, hogy kinek mit kell tenni és ki, miért felelős.
  8. Ezután elindítjuk a megvalósítást

A program mellé egy értékes Bónuszt is adunk, díjmentesen

Ha itt rendeli meg a Piacbővítési stratégiát és akcióprogramot, bónuszként egy 6 órás képzést is adunk:
ezen a megtanítjuk hogyan tervezhetik meg és menedzselhetik a stratégia megvalósítását projekt-szoftver támogatással.

A képzés szoftver független. Bármelyik, ma már nagyon kedvező árú projekt-menedzsment szoftver esetében használható tudást ad.

 

Mennyibe kerül?

A Piacbővítési stratégia és acióprogram elkészítésének ára 460.000Ft + Áfa

Mikor éri meg?

  • Ha van legalább egy olyan ötlete, amit valamiért nem valósít meg és évente többet hozna mint 460.000Ft
  • Ha legalább ennyit költ évente marketingre és értékesítésre, de elégedetlen az eredménnyel.

Ha úgy érzi hasznos lehet Önnek a tudatos piacbővítés, nem érdemes halogatni a Programot. Minél később készül el a terv és az akcióprogram annál később kezdődik a megvalósítás. Annál később lép tovább, annál később lesz több vevője. Minél később kezdi, annál nagyobb a valószínűsége, hogy elszalasztja a meglévő lehetőségeit...

Nincs kockázat, mert garanciát vállalunk

Mi történik, ha -például az üzleti vagy piaci körülmények, vagy bármi más miatt miatt- mégsem tervezhető meg egy értékes stratégia?

Ekkor sem vállal kockázatot, mert garanciát vállalunk!

Ha a program első szakasza után úgy látja: lehetetlen egy bővítési stratégia megvalósítása, nem kell fizetniük egyetlen forintot sem.

 

Figyelem! Ahogy haladunk előre az évben, egyre jobban „telik be“ a mi naptárunk is. Ne várja meg, míg elfogynak az időpontok.

Ne feledje, ha ma elkezdi kidolgozni a Piacbővítési stratégiát és akcióprogramot, akkor a vevőköre hamarosan nagyságrendekkel fog bővülni.

Nincs többé hezitálás, hogy melyik lehetőséget ragadják meg, nincs halogatás, összehangolt marketing és értékesítési kampányok indulnak és mindenki tudja és teszi a dolgát.


Gyakori kérdések a Stratégiai Tervezés programmal kapcsolatban

Miután elküldi a megrendelőt, személyesen felvesszük Önnel a kapcsolatot. Egy 1 órás megbeszélésen átbeszéljük a a cége jellemzőit, piaci helyzetét és ennek alapján végigbeszéljük a program menetét. Ezen a ponton dönthet arról, hogy indítsuk-e a programot.

A program műhelymunkákból és “házi feladatokból” áll, amit a következő műhelymunkán használunk fel. A műhelymunkákon mindig pontosan rögzítjük, hogy mi kell a továbbhaladáshoz.

Minden döntéshozó részvételét javasoljuk, akik közvetve vagy közvetlenül hatással vannak az árbevételre.

Szakmailag a „participatív“ megközelítést követjük. Ez azt jelenti, a döntéshozók bevonásával az elköteleződésüket növeljük a megvalósítás iránt.

A munka 2-8 résztvevővel a leghatékonyabb. Természetesen lehetőség van arra is hogy csak egy fővel dolgozzunk, ha nincs más döntéshozó. A döntéshozókból álló csoport maximális létszáma 10fő - efelett nem eredményes a csoportos tervezés.

A műhelymunkákat az Önök telephelyén tartjuk. A célra bármilyen szoba, terem alkalmas, ahol a résztvevők elférnek, van üres falfelület (flipchartoknak, post-iteknek) és megfelelő a világítás.

Igény esetén a műhelymunkákat a telephelyen kívüli helyszínen is meg lehet tartani.

Járulékos költségek nincsenek. Az ár tartalmazza az eszközök és a munkában résztvevő tanácsadó kollégák költségeit.

Ez alól az egyetlen kivétel, ha külső helyszínen szeretnék tartani a műhelymunkákat. Ekkor, ha felmerül teremköltség, az még hozzáadódik a ráfordításokhoz.

Egyrészt, az online jelentkezés még nem minősül megrendelésnek. Az indító megbeszélés során Ön dönthet úgy, hogy nem szeretné a programot. Ekkor semmilyen fizetési kötelezettsége nincsen.

Másrészt, a munka közben is érvényesítheti a garanciát. A megcélzott vevőkörről készült elemzés után már látszik, mit lehet elérni azzal, ha rájuk építjük a bővítést. Az is látszik, mit kell kapniuk, hogy váltsanak a termékekről, szolgáltatásról, amit jelenleg igénybe vesznek. Ha ekkor úgy látjuk, hogy nem érdemes vagy nem lehet a bővítést rájuk alapozni illetve nem elégedett az addigi munkával, a programot megállítjuk és Önöknek semmilyen fizetési kötelezettségük nem keletkezik irányunkba.