
STRATÉGIAI
DÖNTÉS TÁMOGATÁS
"A háború 90%-ban az információról szól"
- Napoleon
Az elemzések és a modellezés a jó döntésekről szólnak
Pszichológusok szerint az intuícióink azokban a helyzetekben működnek jól, amik gyakran ismétlődnek és amikben rutint szereztünk.
Az egyedi szituációkban azonban - amilyenek a stratégiai területek is-, számos csapdát rejt, ha pusztán az intuíciókra támaszkodunk. Előfordulhat, hogy végül nagy árat kell fizetnünk ezért. Az elemzés és modellezés abban segít, hogy egyedi helyzetekben is a legjobb döntést hozzuk.
Területek, amiket érdemes felmérni és kielemezni
-
mik a vevőink fontos és kevésbé fontos elvárásai (preferenciái) és ezek hogyan teljesülnek
-
melyik termékünk, vevőnk jövedelmezőbb ugyanakkora ráfordítás mellett
-
milyen gazdasági, pénzügyi következményei lehetnek egy-egy stratégiai döntésünknek
-
mikor, és milyen feltételek mellett térül meg egy-egy befektetésünk, ötletünk
-
mi az, amit maximálisan veszthetünk, ha mégsem működik egy ötlet
Stratégiai döntések támogatása
1
A munka azzal kezdődik, hogy a vezetéssel közösen megfogalmazzuk és pontosítjuk a stratégiai dilemmákat
2
Ezután meghatározzuk milyen módon a leghatékonyabb az adatgyűjtés: meglévő források kutatása, interjús vagy kérdőíves felmérése
3
Elvégezzük a felméréseket és az elemzéseket
4
Az eredmények átbeszélése mellett “mi van ha” típusú modellezést végzünk és javaslatot adunk a döntésre.