©2018 by Konraad Strategy

Székhely: 1027 Budapest, Horvát u 14-24.

Iroda: 1024 Budapest, Kis Rókus u 16-20 D épület - Millenáris Startup Campus 

Telefon: (70) 940 4147

VEZETŐI KONTROLLING TÁMOGATÁS ÉS FELMÉRÉSEK

Fontos információk, amikből időben tudod, ha lépned kell

Közösen megtervezzük, továbbfejlesztjük a vezetői kontrolling rendszered:

 

  • mivel mérd, hogy minden rendben működik-e, vagy érdemes változtatnod valahol

  • miből látod, hogy mennyire profitábilis egy-egy terméked, szolgáltatásod, projekted vagy üzletágad

  • ha nem használsz ERP rendszert, milyen infókat kérj a könyvelődtől és mit gyűjts magad, amik segítik a stratégiai és operatív döntéseidet

  • ha használsz ERP rendszert, milyen kategóriákkal, milyen mutatókkal és milyen riportokkal dolgozz, hogy a legjobb döntéseket tudd meghozni

 

Rendszeres kontrolling támogatás választhatóan negyedéves, kéthavi vagy havi szinten

 

  • folyamatosan mérjük, mennyire működik optimálisan egy-egy kiválaszott terület. Rendszeresen átbeszéljük mi jelent problémát, mik a mögöttes okok, mit és hogyan érdemes fejleszteni.

  • ha több mindent értékesítesz, folyamatosan nyomon követjük a termékeid, szolgáltatásaid, projektjeid jövedelemtermelő képességét. Látni fogod mi az olptimális termékpaletta vagy portfólió, ami a legtöbb eredményt termeli. Ennek alapján árazási, beszerzési, döntéseket tudsz hozni, és olyan értékesítési tervet valósítasz meg, ami a legtöbb jövedelmet hozza.

 

Felmérések, amik segítik a stratégiai és operatív döntéseid

 

  • komplex vevőelégedettség és vevőpreferencia felmérést végzünk, amiből látod, hogy mi vonzó a vevőid számára, és mi az ami csökkenti az elköteleződésüket, esetleg hiányolnak-e valamit. Látni fogod azt is, ha valamire feleslegesen költesz, mert nem értékelik annyira vevőid, mint gondolnád.

  • szervezeti felmérést végzünk, amiből látod mik a jó és mik a rossz minták a működésetekben, hogy érdemes fejleszteni. Tudni fogod, hogy, mivel növelheted a munkatársak elköteleződését és mi csökkenti a motivációjukat.

Példa a vezetői kontrolling támogatásra

Ugyanakkora árbevétel, 20%-al nagyobb profit

Nagykereskedelemmel foglalkozó ügyfelem több, mint ezer terméket forgalmaz.

 

Készítettünk egy "jelzőfény" rendszert, ami négy kategóriába sorolja a termékeit attól függően, hogy az árbevételük mekkora aránya fordítható általános költségekre illetve profitra.

 

"Zöld" és "Sárga" minősítést kaptak az átlagon felüli és átlagos tételek, míg a "Piros" és "Szürke" kategóriába kerültek azok, amik jövedelemtermelő képessége átlag alatti vagy kimondottan veszteséget hoznak (például a túlzott akciók, vagy megemelkedett beszerzési árak miatt).

 

A jelzőfény rendszer alapján  láttuk, hogy ugyanakora forgalom mellett 20%-os tiszta profitnövekedés érhető el, ha a "Piros" minősítésű termékeket átárazzuk, vagy kiváltjuk "Sárga" minősítésűekkel, illetve a Szürke minősítésű termékeket átárazzuk, vagy befejezzük a forgalmazásukat.

 

Mindez segíti az árazásban, az árupaletta optimalizálásában és az értékesítési tervek összeállításában.

Példa a felmérésekre

Mi fontos és mi nem az a vevőknek

Mi az, amiről nem is tudnak, pedig kellene

Jogi szolgáltatást nyújtó ügyfelemnél tudni szerették volna mennyire elégedettek a vevői, mivel növelhető a lojalitásuk és milyen marketing csatornákon érhetők el leginkább.

 

A válaszokhoz komplex, interjúkon és kérdőíves felmérésen alapuló kutatást végeztünk összesen több, mint 80 vevőjüket kérdezve.

 

A felmérés eredményeiből többek között kiderült, hogy:

  • a vevők elfogadják a magas árakat, nem árérzékenyek

  • fontosabb nekik az, hogy a feltett kérdéseikre megkapják a választ, mint az, hogy jogi garanciákat kapjanak

  • az Iroda nyújt olyan szolgáltatást is, ami releváns lenne számukra de nem tudnak erről

  • nem részesítik előnyben azokat a kommunikációs csatornákat, amiket az Iroda fókuszba helyez

 

Az eredmények alapján az Iroda hatékonyabb kommunikációs stratégiát tudott kidolgozni és növelte a keresztértékesítésből szármszó árbevételét is.