
STRATÉGIA
ALKOTÁS
"A stratégia lényege nem az, hogy jobb legyél a versenytársaknál. A lényeg az, hogy különbözz tőlük"
- Michael Porter
A stratégia a fókuszálásról szól
Nélküle nincs prioritás. Nem osztjuk el jól az időt, pénzt és a betett energiát sem. Nem azokra a vevőkre vagy termékekre fókuszálunk, akik a legfontosabbak az üzleti eredmény és a növekedés szempontjából. Így sokkal kisebb eredményt érünk el, mint amennyit lehetne ugyanennyi munkával.
De ha van stratégia
-
ugyanakkora marketinggel és értékesítési kapacitással jóval nagyobb árbevételt érünk el
-
elhozzuk a versenytársak vevőit, miközben a mieink lojálisak hozzánk
-
magasan tudjuk tartani a profitot úgy is, hogy az áraink versenyképesek
-
sokkal könnyebben menedzseljük a növekedést
Szakértői támogatás a stratégia kidolgozásához
A stratégiában a következőkkel foglalkozunk:
-
Mi a növekedés leghatékonyabb módja az egyes célcsoportokban, termékkörben vagy üzletágaknál. Hol tudjuk növelni a meglévő vevők vásárlásait és milyen új célcsoportokkal vagy termékekkel érdemes bővíteni a meglévők körét.
-
Mik azok jellemzők, amikkel a megkülönböztetett érték adható a vevőknek anélkül, hogy az a profitabilitás rovására menne. Mivel érhető el magasabb vevői lojalitás. Mi kell ahhoz, hogy elhozzuk a vevőket a versenytársaktól de úgy, hogy közben az üzleti eredmény is javul.
-
Milyen elemekből álljon a termékpiramis: melyik termékek a legalkalmasabbak arra, hogy új vevőket hozzunk, és mik azok az extra elemek, amikkel kimagasló üzleti eredményt tudunk elérni. Hogyan árazzunk.
-
Mire fókuszáljuk a marketing üzeneteket, hogyan kapcsoljuk össze a marketinget az értékesítéssel. Hogyan menedzseljük az értékesítési folyamatot. Milyen marketing és értékesítési csatornákat részesítsünk előnyben.
-
Milyen legyen a szervezeti struktúra, hogyan oszlanak meg a feladat és felelősségi körök.
A stratégia kidolgozásához vezetői workshopokat tartunk az Ügyféllel. Az elemzéseket, szakértői anyagokat és dokumentációt a KONRAAD készíti el.